نحوه اجرا سقف تیرچه و یونولیت
نوشته شده توسط : irane

نحوه اجرا سقف تیرچه و یونولیت

نحوه اجرا سقف تیرچه و یونولیت: اجرای سقف تیرچه بلوک به عنوان بخش مهمی از سازه‌های بتنی و فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تیرچه و بلوک از لحاظ استحکام و پایداری در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به نوعی یک لایه عایق بین طبقات مختلف ایجاد می‌کند.در این مطلب قصد داریم نحوه اجرای سقف تیرچه بلوک را شرح دهیم و کارهایی که در جریان آن‌ها انجام می‌شود ذکر کنیم. پس با ما همراه باشید!

۸ نکته ای که در اجرای سقف تیرچه بلوک باید رعایت کرد!

سازه‌های بتنی به صورت ترکیبی از فولاد و بتن اجرا می‌شوند که ایجاد تناسب بین آنها و هماهنگی بین مقاومت تنشی و کششی آنها بسیار مهم است. به همین دلیل در مورد اجرای سقف تیرچه بلوک نیز توجه به جزئیات اهمیت بسیاری دارد. در کل مراحل اجرای کار عبارتند از:

  • حمل و جابجایی تیرچه
  • نصب تیرچه بر روی دیوار
  • نصب سیستم حامی تیرچه یا شمع بندی
  • قراردادن بلوک یا فوم یونولیت بین تیرچه‌ها
  • استفاده از میلگرد به صورت حرارتی
  • قالب گذاری اطراف سقف
  • بتن ریزی اولیه
  • شیب بندی نهایی

حمل و جابجایی تیرچه بلوک باید چگونه باشد؟

نحوه اجرا سقف تیرچه و یونولیت

نحوه اجرا سقف تیرچه و یونولیت

حمل و جابجایی تیرچه با توجه به اندازه آنها متفاوت است. در اجرای سقف تیرچه بلوک ، دو فاکتور عرض تیرچه و طول آن اهمیت دارد. همین موضوع حمل و جابجایی آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. معمولاً برای تیرچه‌های سبک از گروه تاسیسات و برای تیرچه‌های بزرگتر و سنگین‌تر از جرثقیل مخصوص استفاده می‌کنیم.

حتما بخوانید: خواص مکانیکی فوم فلزی A356 غنی شده با مس و اثر عملیات پیرسازی بر آن

دومین گام در اجرای سقف تیرچه بلوک چیست؟

دومین گام در اجرای سقف تیرچه بلوک ، نصب تیرچه‌ها بر روی دیوار است که باید با دقت بسیاری انجام شود. در جریان قرار دادن تیرچه‌ها بر روی دیوار لازم است که ارتفاع دیوارها با یکدیگر کاملاً یکسان بوده و به اصطلاح تراز باشد.

نصب سیستم حامی تیرچه یا شمع بندی

نصب سیستم حامی تیرچه یا شمع بندی، گام دیگر در اجرای سقف تیرچه بلوک است که از شمع‌های فلزی برای جلوگیری از خم شدن و شکستن تیرچه‌ها در جریان قرار دادن بلوک‌ها استفاده می‌کنیم. تنظیم فاصله بین تیرچه‌ها با توجه به اندازه بلوک‌ها یا فوم یونولیت استفاده شده در پروژه صورت می‌گیرد.بنابراین در این مرحله، با توجه به اندازه کلی سقف پروژه، تعداد تیرچه‌های استفاده شده محاسبه می‌شود و به تعداد آنها برای دو سمت آنها بلوک یا فوم استفاده می‌شود. پس از تنظیم کردن فاصله بین تیرچه‌ها و قرار دادن بلوک بین آنها، نوبت به شمع بندی کل سقف می‌رسد. شمع بندی به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد و لازم است که زمین کف ساختمان به اندازه کافی متراکم و محکم باشد.

قراردادن بلوک یا فوم یونولیت بین تیرچه‌ها

پس از قرار دادن تیرچه‌ها و تنظیم کردن فاصله آنها، نوبت به چیدن بلوک یا فوم یونولیت بین آن‌ها می‌رسد. انتخاب بین این دو گزینه توسط گروه مهندسین انجام می‌گیرد و معمولاً صاحب پروژه در جریان قیمت و زمان استفاده از آنها قرار می‌گیرد. پیشنهاد گروه ما برای پروژه‌های با محدودیت زمانی استفاده از فوم یونولیت است که نصب آن سریعتر و راحتتر است. البته بلوک نیز از لحاظ مهندسی پذیرفته و مورد تأیید است.

چرا استفاده از میلگرد به صورت حرارتی در اجرای سقف تیرچه بلوک اهمیت دارد؟

نحوه اجرا سقف تیرچه و یونولیت

نحوه اجرا سقف تیرچه و یونولیت

پس از چیدن بلوک یا فوم یونولیت، در جریان اجرای سقف تیرچه بلوک نوبت به استفاده از میلگرد به صورت حرارتی است که در بالا بردن استحکام کششی سقف اهمیت دارد. با توجه به وضعیت سقف،  چند ردیف با توجه به استانداردهای مصالح مهندسی بر روی تیرچه‌ها و بلوک کشیده می‌شود و با استفاده از سیم خاموت بسته می‌شود. این حرارتی برای جلوگیری از ترک برداشتن سقف حیاتی است.

قالب گذاری اطراف سقف

در جریان بلوک گذاری بین تیرچه‌ها معمولاً کناره‌های سقف و نوک تیرچه خالی باقی می‌ماند که لازم است با بتن پوشش داده شود. روش پیشنهادی ما برای این کار استفاده از قالب در چهار طرف سقف است که با ریختن بتن و صاف کردن آن زمینه مخفی کردن و جلوگیری از حرکت بلوک ها را فراهم می کند.

بتن ریزی اولیه

در جریان اجرای سقف تیرچه بلوک، فرآیند بتن ریزی ممکن است به صورت تک مرحله ای و دو مرحله ای انجام شود. در روش یک مرحله ای، حجم بتن مورد نیاز برای پوشاندن تیرچه ها و بلوک ها توسط مهندسین تامین می شود و سپس با تجهیزات لازم فرایند بتن ریزی را انجام می‌دهیم. صاف کردن و همچنین شیب بندی این قسمت از سقف انجام می دهیم.

شیب بندی نهایی

آخرین مرحله ای که در اجرای سقف تیرچه بلوک انجام می دهیم، شیب بندی نهایی پروژه با توجه به محل قرارگیری سیستم های تخلیه فاضلاب است. ممکن است با توجه به سلیقه صاحب پروژه، روند شیب بندی را همراه با بتن ریزی اولیه انجام دهیم، اما در اکثر موارد صبر می شود که بتون اولیه حالت گرفته و سپس شیب بندی نهایی را با توجه به اندازه مورد نیاز انجام می دهیم.

نحوه اجرا سقف تیرچه و یونولیت

نحوه اجرا سقف تیرچه و یونولیت

در هنگام خرید یونولیت و فوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با افزایش استفاده از یونولیت در صنایع مختلف و به خصوص ساختمان سازی باعث شد که افراد زیادی به سمت تولید یونولیت روی آورند.با زیاد شدن عرضه کنندگان و رکود بازار ساخت و ساز ، کاهش خرید یونولیت و رقابتی شدن این بازار متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان برای فروش محصول خود مجبور به کاهش قیمت و در پی آن کاستن کیفیت تولیدات خود شده اند.اما همچنان کارفرمایان ، پیمانکاران و مهندسانی هستند که سطح بالای کیفیت و استاندارد بودن کالای خریداری شده را به جنس ارزان ترجیح می دهند. کارخانه فراز فوم البرز به عنوان تولید کننده محصولات مختلف بر پایه پلاستوفوم از جمله یونولیت های سقفی ساختمانی ، فوم و ورق های سردخانه ای سعی در عرضه بهترین نوع محصولات و ارائه آن به خریداران محترم را دارد.

 لیست قیمت یونولیت و فوم

آنچه قیمت فوم و قیمت یونولیت را در بازار تحت تأثیر قرار می دهد، کیفیت این محصولات و همچنین نیاز مصرف کنندگان است. با توجه به نوسنات قیمت برای اطلاع از آخرین قیمت یونولیت سقفی و همچنین آشنایی با نحوه سفارش و خرید این تجهیزات می توانید با کارشناسان فراز فوم تماس حاصل فرمایید.

فروش یونولیت در استان های مازندران، گلستان، گیلان

کارخانه فراز فوم البرز بزرگترین تولید کننده فوم ، انواع یونولیت و ورق های سردخانه ای آماده ارائه خدمات و فروش عمده محصولات خود با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت به مشتریان عزیز می باشد. همچنین کارخانه فراز فوم برای رفاه حال مشتریان خود امکان ارسال محصولات خود به استان های مازندران، گلستان و گیلان را فراهم کرده است. برای آگاهی بیشتر می توانید با کارشناسان و مهندسان کارخانه فراز فوم تماس حاصل نمایید.





:: برچسب‌ها: یونولیت از کجا بخرم , ابعاد یونولیت سقفی , ورق یونولیت ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: